Blije Doos

Hannie is blij met haar 'Blije Doos', een doos met gratis babyspulletjes. Het is al de tweede of derde die ze ontvangt. Niks mis mee. Wel een beetje vreemd, sommige bedrijven leken al te weten dat ze zwanger was voordat zij dat zelf doorhad. De macht van de reclame.
"Acht luiers, daar kan ik een dag mee vooruit", rekent ze. "En een doekje, en nog een doekje, en een tasje, en twee rompertjes. En er zit ook iets in voor jou."
Ik vraag of er een pakje sigaretten inzit. Nee, er zit geen pakje sigaretten in. Wel twee miniblikjes bier, alcoholvrij.

Hannie bekijkt de bijgeleverde aanstaandemoederfolders en zingt een liedje. Als ze elke dag het zelfde liedje zingt, zal het kind na de geboorte dat liedje herkennen, een identificatiebevorderende werking. Ik probeer haar net iets vaker een liedje van Tool te laten zingen dan van Madonna maar ik heb daar nog niet zoveel succes mee.
Ook het belletje aan haar ketting moet een dergelijke werking hebben. Rustgevend, lieflijk geluid.

Hannie koopt een babytas. Niet voor de baby maar voor de babyspullen. Een soort instantkampeertas, grab and run, voor als je snel de deur uit moet. Je kunt op die manier nooit iets vergeten. Behalve de baby zelf misschien. Die zit niet in de tas.

lutek Zaterdag 09 Juli 2011 at 9:31 pm | | default
Gebruikte Tags:

Geen reacties

(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om geautomatiseerde spam in reacties te voorkomen, moet je deze simpele vraag beantwoorden.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.